aamandas.webblogg.se

I wish

Publicerad 2013-01-29 20:47:59 i

Hemkommen efter ett jobbigt pass på gymmet, tänk att ta ett bad i detta badkar just nu!!

Nutella

Publicerad 2013-01-28 22:53:24 i

Dagen har spenderats hos Bea, plugg och tjejsnack har stått på schemat. Vi tog även en promenad ner till Ica där vi fick med oss en burk nutella hem, riktigt gott på kvällspannkakorna! Imorgon blir det hårdträning efter skolan, men nu ska jag lägga mig innan jag somnar stående, godnatt på er underbaringar♡

Chokladbollar

Publicerad 2013-01-27 22:27:39 i

Lisa har precis gått hem, vi har iallafall kämpat på bra med pluggandet och fått spanskan ur vägen. Nu ska jag fixa mig inför sängen och sedan ligga och läsa tills jag somnar med boken i händerna!!

winter wonderland❆

Publicerad 2013-01-27 14:23:29 i

Idag ställde jag klockan på 9 för att komma upp i hyfsad tid. Var nere på gymmet runt 11 och var där i ungefär två timmar. Nu ligger jag i sängen och väntar på maten, är dö hungrig!! Idag blir det mängder av plugg, men det är bara att kämpa!!
Dagens frukost med lite glimtar av snö hahah, tyckte det passade bra nu när vi fått ett vinterland igen.

smile

Publicerad 2013-01-26 17:38:00 i Allmänt,

 
Har inte orkat uppdaterat det senaste, inte riktigt haft något intressant att berätta!! Idag har jag iallafall varit med Bea, vi har tagit lite kort och bara slappat. Nu blir det film och mys med pappsen, hoppas nu får en toppenkväll!!
Bea ville inte va med på någon mer bild!!
 

Cutcut

Publicerad 2013-01-22 15:29:28 i

Sitter just nu och väntar på att frisören ska kapa av hela mitt hår, vilket hon verkligen kommer då det är jätteslitet. Självklart tar jag fel på tiden och kommer hit 40 minuter innan min tid, så typiskt mig att alltid glömma eller ta fel när det gäller tider. Missade ju min klipptid förra veckan, så pinsamt! Dock var det även mammas fel lite eftersom vi båda glömde.
Senare ska jag nog plugga lite med Bea. Vill så gärna träna idag, men är så rädd att bli sjuk igen!!

Som en stjärna

Publicerad 2013-01-21 21:40:05 i

Känner mig så mycket bättre idag så imorgon bär det troligtvis av till skolan, dock står min mage fortfarande ut ca 1 meter så jag ser gravid ut, men får hoppas att det lägger sig under natten. Efter skolan kom Bea hit och piggade upp mig med massa godsaker, underbart snäll tjej det där!! Nu tänkte jag hoppa in i duschen innan jag ska lägga mig och titta på någon bra rulle!!

Liam

Publicerad 2013-01-21 15:04:56 i

Precis tittat klart på "the last song", vilket jag har sett typ 100 gånger.. Med världens snyggaste skådespelare Liam Hemsworth med i så kan man ju bara inte låta bli!! Nu ska jag försöka få i mig lite mat, skönt att få tillbaka matlusten lite nu iallafall. Sedan måste jag verkligen ta igen lite plugg, då jag inte har gjort det på hela helgen.

Puppy♡

Publicerad 2013-01-20 20:13:28 i

Inte gjort mycket nytta idag. Mår så himla dåligt, fryser, huvudvärk, magont och feber, lever inte direkt i en dröm!! Hoppas att allt är bättre imorgon då jag verkligen inte vill missa något i skolan, plus att jag inte kan plugga på något i mitt tillstånd just nu. Ska försöka få i mig lite kvällsmat nu som mamma serverat fram till mig!!
Vill så gärna ha någon av dessa små sötisar att mysa med just nu !

Nåt annat än det här

Publicerad 2013-01-20 12:16:05 i

Nu e jag hemma igen, väldigt skönt. Är så glad att det inte var blindtarmen så jag slapp en operation!! Har även börjat äta lite nu, då de va mer än ett dygn sedan. Vill tacka alla mina underbara vänner som har varit så snälla och stöttande även om det visade sig att det inte var något allvarligt, puss!

Sjukhus

Publicerad 2013-01-19 21:26:07 i

Vaknade runt 7 imorse av att jag hade jätteont i magen, när mamma kom hem klockan tre så hade det ännu inte gått över. Mamma blev orolig så vi åkte in till näl där dem har tagit blodprov och gjort lite allt möjligt! Har varit en sjukt jobbig dag och har inte ätit någonting, har dock fått dropp, menmen!! Nu fick jag iallafall reda på att det inte var blindtarmen utan körtlarna som är infekterade, sjuktskönt då jag slipper opereras, men får ändå inte äta. Detta är anledningen till att jag inte bloggat någonting idag!!

Restaurang med mina brudar

Publicerad 2013-01-18 19:08:06 i

Sitter på restaurangen nu med tjejerna och väntar på maten, vi har överraskat Bea lite som har fyllt år!! Så mysigt att samlas allihopa. När jag slutade skolan skynda jag och Bea oss ner till sportlife för att hinna med ett litet pass innan kvällen. Sen var det hem direkt och skynda järnet för att hinna!!
Här får ni även skoloutfiten, förlåt för alla dåliga mobilbilder, jag ska bättra mig på den fronten!!

Bodypump

Publicerad 2013-01-17 20:58:12 i

Precis hemkommen från ett bodypumppass med Vera och Mican, väldigt jobbigt!!
Hel okej skoldag idag, även fast vi började 8.30 och slutade 15.40, men med inställd spanska så kan man säga att dagen var räddad. Nu blir det lite kvällsmat innan jag ska hoppa in i duschen!!

Med ena foten utanför

Publicerad 2013-01-16 22:43:00 i

Nu blir det att plugga in dem sista spanskaglosorna innan jag ska hoppa i säng!! Såhär såg jag ut idag.

 

 

Publicerad 2013-01-16 20:17:00 i

Tänkte att jag skulle träna ikväll, men med allt som ligger i luften så kände jag att det fick vänta tills imorgon. Istället gick jag ner till stan tillsammans med Vera och Bea för att köpa en kladdkaka och lite grädde som vi kunde proppa i oss! Vi gick sedan hem till Vera där det blev pannkakor i stora lass och kladdkaka på det, är ju gött mätt nu iallafall!! Pratade om allt mellan himmel och jord, blev väl kanske inte så mycket plugg som vi hade tänkt, men vad gör det om hundra år!!

Circles

Publicerad 2013-01-15 18:35:36 i Allmänt,

Kom ihåg att alltid finnas där för dem som alltid kommer att finnas där för dig, tillsammans är vi starkare!

Bara att kämpa

Publicerad 2013-01-15 17:26:01 i Allmänt,

Slutade tidigt idag så det fick bli gymmet direkt efter skolan, skönt när det är så lite folk på gymmet. Efter det kom mamma och hämtade mig, kom hem, åt och började plugga. Nu sitter jag här med mina spanska och engelskaglosor, underbart! lär nog sitta här ett tag till om jag ska banka in ca 100 nya ord i min fullproppade hjärna, lycka till amanda!!

Sovdags

Publicerad 2013-01-14 23:57:25 i

Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig då det varken blev plugg eller träning. Kände mig inte så sugen på geografi och när glosboken inte fungerade så gav jag helt upp!! Tänkte gå på bodystepp idag också, men med lite missförstånd med mamma så blev det inte av.
Nu säger jag god natt från mig och min favvis♡

Grattis Bea

Publicerad 2013-01-14 17:51:14 i

Idag fyller min underbara vän Bea år. Har sagt det innan men säger det igen, Ett stoooort grattis till dig vännen!!

Har precis ätit lite så nu blir det soffhäng en litenliten stund innan jag måste ta tag i lite plugg!! Jag har prov på världens länder nästa vecka, jag och geografi är inte direkt bästa vänner om man säger så och då gäller det att börja i tid!

The luckiest girl on the planet

Publicerad 2013-01-13 21:16:00 i Allmänt,

Den 27 mars sätter jag mig på planet mot Florida, det ska bli så sjuuukt skönt med sol och bad igen!! Har längtat efter denna resan hur länge som helst och nu börjar det äntligen närma sig. I förgår fick jag även reda på av mamma att vi ska till Thailand över jul, ett bra tag kvar hahhah, men längtar såå mycket. Har alltid velat åka till USA och äntligen ska jag få göra det, i Thailand var jag 2008 och har velat åka tillbaka dit någon gång sen dess. Nu får jag alltså åka till båda mina drömländer samma år, kan det bli bättre?!?
Här får ni lite bilder från några av mina tidigare resor.
 
 
Grekland 2010
 
Turkiet 2011
 
London 2012

Here we go

Publicerad 2013-01-13 00:10:42 i

Riktigt slapp dag idag, men de e väldigt skönt ibland. Efter att jag och Bea smällat en aning fick vi ta oss i kragen och gick ut på en 7 kilometers pw och som avslutning ungefär 3 kilometers joggning, bra kämpat av oss!! Nu ska jag faktiskt lägga mig, har mycket jag måste hinna med imorgon och då gäller det att gå upp i tid!!

Oreokaka

Publicerad 2013-01-12 16:10:00 i

Tre stycken fina oreokakor bakade av mig och bea. Hjälpte henne lite eftersom de ska ha gäster imorgon. Egentligen skulle vi bara baka två, men var bara tvungna att göra en extra som vi tänkte mysa med nu ikväll. Själv gillar jag inte oreo, men måste bara säga att denna kakan är himmelskt god!

Thaimat

Publicerad 2013-01-11 22:26:00 i

Torsdag och fredag är dem värsta dagarna i skolan, men nu är de avklarade för denna veckan, skööönt!!
Tog bussen med Bea till torp efter skolan där vi åt på McDonalds och jag fick med mig lite fina underkläder och ett par hörlurar hem. Nu tänkte vi mysa med lite thaimat och någon bra film!!
Pusshej

Myskväll

Publicerad 2013-01-10 21:00:00 i

Riktig mysig kväll med Bea igår. Först tog hon med mig på lite spinning, sedan hem, duscha och packa. Vid nio tiden drog jag mig mot Bea där vi hade lite pannkaksmys och tjejsnack innan vi gick och la oss!!

 

 


Sjukt jobbig skoldag idag och inte nog med det så ska även brandlarmet dra igång och vi fick gå ut i tunna koftor och vänta i kylan i 20-30 minuter. Inte nog med att det skulle vara jättekallt och blåsa, nej då ska det även börja snöa! Det var sjukt kallt .
Nu har jag precis kommit hem ifrån ett ganska lugnt pass på gymmet och tänkte ta mig en liten dusch innan det är dags för lite kvällsmat!

 

 

När solen går ner

Publicerad 2013-01-08 22:11:51 i Allmänt,

Ångesten kom snabbt när klockan ringde imorse, snoozade minst 4 gånger innan jag orkade ta mig upp. När jag kom till skolan hörde jag att spanskan var inställd, Lyckan!! Hade alltså bara 50 minuter matte, en riktigt bra start efter lovet vill säga.
Runt fyra tog jag bussen ner till stan för att träna med Vera, det blev mest styrka, men även lite kondition. När vi kände oss klara med träningen mötte vi upp Lisette, Lisa och Bea för att köpa lite goda frukter att smaska på!! Nu har jag precis kommit hem efter en mysig kväll med mina underbara tjejer.
Puss och godnatt

Mister cool

Publicerad 2013-01-07 19:04:00 i Allmänt,

                                                                     Ganska seriösa.
Nu har jag och Viccan gett upp vårat försök om att försöka lära oss fota lite bättre, istället blev det lite kvällsmat framför det nya programmet "farmen", vi får hoppas att det är bra. Ikväll blir det att lägga sig i tid eftersom skolan börjar imorgon, får lite smått ångest!! Samtidigt som det kommer bli tråkigt med tidiga morgonar, läxor och prov, så kommer det även bli skönt att komma in i lite rutiner igen faktiskt.
 

Träning

Publicerad 2013-01-07 13:53:00 i Allmänt,

Här har jag satt ihop några träningscollage med lite fina träningskläder som jag tycker om. De flesta träningskläderna kommer ifrån hm.com, men det finns även några ifrån nelly.com. Som ni ser så tycker jag att det är väldigt fint med rosa träningskläder, men även turkosa, gula, lila eller nästan vilka glada färger som helst. Med nya och färgglada träningskläder så kan jag lova att du får ny motivation och vill tillbaka till gymmet för ett svettigt träningspass.
 
Nu på lovet har det för min del blivit aldeles för många sena filmkvällar med en godispåse eller kanske lite bakning på dagen tillsammans med en kompis, men det ska jag ändra på. Nu med nytt år så tänkte jag bli lite bättre på att träna, vilket jag varit väldigt lat med det senast. Här på bloggen kommer ni att få läsa lite mer om min träning och hur det går. Jag har inga jättestora mål med min träning att jag typ vill gå ner 100kg eller något sånt, jag vill bara må bra och ha en bra hälsa. Dessutom är det väldigt bra att träna eftersom du får bättre koncentrationsförmåga, vilket du då inte är lika trött i skolan och du orkar med dina läxor när du kommer hem.

Toscakaka

Publicerad 2013-01-06 22:52:21 i Allmänt,

 
Hejhej!
Dagen började med ett hurtigt träningspass tillsammans med Viccan. Efter lite träning åkte jag hem och tittade på skidorna, vilket det inte alls gick så bra för svenskarna tyvärr!! Nu på kvällen har jag varit med Bea, vi har bakat lite och tänkte nu titta på en film eller två som avslutning på denna mysiga dag!!
 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela